03 april 2011

Valderie valdera

Gisteren schreef ik op mij hyves als aankondiging van mijn vorige bericht, dat ik wel even zou uitleggen wat ik aan het doen ben zo de hele dag. Nu lees ik het geheel terug en heb ik eigenlijk niet echt veel verteld. Het was meer een Welkom back on my blog verhaal.
Overigens had ik er wel een paar dingen over de dag van gisteren in verwerkt. Zo ben ik fiks op mijn plaat gegaan met mijn fiets. Ik had een lang dag op de tennisbaan doorgebracht en daarna ben ik naar mijn ouwe lui gegaan. Daar wat gegeten en toen ben ik meteen weer huiswaarts vertrokken. Ik was het vlees op mijn bord gewoon aan toe gapen. Oke het was een lekker kippetje, maar.......
Dus ik weer op mijn mountainbike (klinkt toch net wat beter dan fiets), kom ik bij het bruggetje over het Oude maasje in Heusden (Steenweg), komt er mij een tegenligger tegemoet. Zoals de meeste van jullie weten, het is daar vrij smal. Daarnaast had de ander niet het zelfde postuur en geen grote tas aan zijn stuur. Maar ik denk een beetje aan de kant en het gaat wel lukken. Bam! daar lag ik. Mijn tas had het hekje mee genomen en toen was de balans weg. Even zag ik alle sterrenbeelden langs komen. Vooral de grote beer, maar die was inmiddels een paar meter verder stil blijven staan. Hij kwam me vriendelijk vragen of alles goed was en ik moet zeggen dat was volgens mij wel het geval. M'n kniee lag open, maar voor rest was de schade minimaal.
Dat mijn ketting er af lag bemerkte ik pas weer een minuut later.
Als een albino Antilliaan met net iets te zwarte handjes ben ik daarna verder gereden en heb thuis de schade nog eens rustig doorgenomen. Ik kon er niet meer van maken. Geen spectaculair drama in vier bedrijven.
Nu vanochtend voel ik alleen dat de boel nog wat in vuur en vlam staat en redelijk dik is. Ik ga er vanuit dat dat wel weer goed komt binnen enkele dagen. Achteraf bezien had het veel erger kunnen zijn, want ik viel technisch niet fraai, al zullen sommige daar misschien anders over hebben gedacht. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van de twee wandelaars die richting de grote parkeerplaats liepen. Zij waren één van de weinige stille getuige van dit niet olympisch onderdeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten