17 januari 2011

Liedje voor mijn broert(je) (voorlopige versie)

Op een dag werd jij geboren
alles leek normaal
toen kwam ik er bij
en iets veranderde aan jou

Woorden verdwenen
de samenhang leek weg
je was niet meer dat kind
waar zo lang op was gewacht

Papa mama toet toet
dat was wat jij nog zij
nu de allermooiste woorden
van een jongen zoals jij

Sindsdien leef jij jou leven
in een kleine wereld voort
je lacht als we huilen
of weer de plant omstoot

Je probeert orde te creĆ«ren
in de chaos om je heen
zelfs een kleine verschuiving
zal jou nooit ontgaan

Je ruikt aan alle dingen
tikt op wat tastbaar is voor jou
soms speel je met je blokjes
en een dienblad in je hand

Verder geniet je van eten
badschuim, stof of grond
van muziek over het leven
de lampjes wanneer je gaat

Het zijn deze kleine dingen
die iets vertellen over jou
mijn allerliefste steven
de broer van wie ik hou

Nooit meer wil ik ruilen
ook al ben je nog zo boos
samen staan we sterker
in ons leven zonder keus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten