16 januari 2011

Lusjes!

Zaterdag een vet feestje gehad van Stijn. De man achter de grote tennis succesen in mijn jeugd. De man achter al die prachtige 2e plaatsen in verliezersrondes. Waar zou ik zijn geweest zonder de Stijn.
Nee echt waar, deze man heeft mij tennissen geleerd en vooral het plezier erin. De basis is nog steeds van hem en dat zal ik ooit nooit vergeten. Na hem is er nooit meer iemand in Heusden geweest die zijn kwaliteit heeft kunnen benaderen.

Zijn manier van werken was uniek en ik weet zeker dat het dat nu nog zou zijn. Maar wat was dat dan? Ik vind dat erg moelijk om te beantwoorden. Het heeft denk ik vooral met mensenkennis te maken. Precies die snaar weten te raken bij iemand, waardoor die doet wat jij zegt. Je met een positieve insteek steeds iets verder krijgen, verder dan jezelf ooit had kunnen 'dromen'.
Daarnaast maakte hij je sterke slagen beter, waardoor je vaak je tekortkomingen kon omzijlen. Iedereen had zijn of haar uniek stempel en dat is nu juist waar het naar 'mijn mening' om draait. Je moet iemand niet moet willig iets willen aanleren wat hem of haar niet ligt, dan verdwijnt op den duur elke lol en creativiteit bij een speler. Helaas gebeurt dit nu maar al te vaak en komt een speler vaak niet in zijn geheel tot bloei.

Misschien ligt daar ook wel een deel van de basis van het diep treurige niveau van het Nederlandse toptennis op dit moment. Het moet allemaal volgens een bepaald concept. Waar zijn de Edbergs, Rafters, Santoro's, Siemerink's ?????????


KNLTB neem een voorbeeld aan Llodra! De man met misschien wel het berperkste arsenaal in de top 50! Ik vind het knap dat je zo ver kan komen op pure inzet en een bij vlagen fatastische volley.

Waar vind ik op dit moment zo'n Nederlandse speler? Ik zie alleen nog maar verwaande, verwende, vloekende slakken, die bij het minste of geringste gebleseerd zijn.  Zonde, want zoals de nieuwe trainster bij ons op de club zegt: "Er is genoeg potentie en talent in Nederland" en zij kan het weten.
Bij haar voelde ik gisteren tijdens het bewonderen van de les ook weer iets van dat Stijn tijdperk opkomen en dan doe je het naar mijn mening niet slecht. Dus Talitha mocht je het lezen. Ga zo door! Ik heb met veel plezier en aandacht zitten kijken. Vooral die 'lusjes. Waar ken ik dat toch van, Stijn,  Thank You!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten