12 januari 2011

Het beste 'medicijn'

Wat ben ik eigenlijk toch een luie hond soms. Ga ik naar de supermarkt om warm eten te halen, eet ik uitendelijk nog 3 sesambolletjes instead! Ik ben af en toe echt zo iemand die dan dan de met de aardappelzak in zijn hand als nog besluit om gewoon maar de frituur aan te zetten en er 3 kroketten in te gooien. Wat dat betreft is het maar goed dat ik niet samenwoon, anders at mijn vriendin elke avond iets wat we niet van te voren hadden 'afgesproken'. Maar goed misschien ontstaat zulke gemakzucht misschien ook wel als je alleen, ik bedoel wie zal mij veroordelen op wat ik elke avond eet? Ja, jullie nu misschien. Hou het maar stil, anders krijg ik straks mij moeder weer aan te telefoon, met de vraag of ik wel genoeg vitamines binnen krijg. Overigens weet  ze dat ze maar eigenlijk niet op kan pakken, want ik ben juist een beetje vitamine gek. Als het bij de drogist niet te krijgen is,  kom dan maar eens bij mij langs. Ik weet zeker dat ik wat van jouw gading heb staan. Apotheek Nederlof, waarmee kan ik u van dienst zijn...

Waar is het uit de hand gelopen? Internet! Je kan veel te vinden over het gebruik van  die dingen op het world wide web. Overigens is dit zeker niet altijd erg, maar in mijn geval kunnen ze die sites beter blokkeren. Laat ik het zo zeggen. Als ik nu niet meer fit ben dan weet ik het niet meer! Ik moet wel bekennen dat sinds ik bepaalde middelen gebruik ik me beter in mijn vel voel zitten. Of dit het bekende placebo effect is weet ik niet, maar er is bekend dat bepaalde vitamines dan wel mineralen zeker effect sorteren. Ik heb sinds een paar maanden ook een 'multi vitamine' speciaal  voor CF patienten. Een duur preparaat dat de meest essentieel bouwstoffen bevat voor mijn lichaam. Als patient hebben we overal wel enigszins te kort van dus een aanvulling is geen overbodige luxe.

Het middel wordt overigens nu nog vergoed door de Radboud Apotheek onder het mom van: 'u bent een groot klant en wij verdienen al duizenden euro's aan u'. Want laten we wel wezen, ik zou graag Apotheker zijn. Nog steeds een zeer lucratieve schimmige sector als je het mij vraagt! Met o.a. een hele dikke CF vinger van de medicijn fabrikant in het beleid. Maar goed aan de ander kant levert het mij nu dus ook voordeel op! U hoort mij niet klagen, ik moet al genoeg zelf betalen! Ik hoop alleen dat ze zo gul blijven of dat de gezondheidsraad het geheel erkent als onmisbaar. Al verwacht ik van dat laatste niet veel. De raad gooit er liever dingen uit. Welke rol de verzekeringen weer hier in hebben...........? Ik doe geen uitspraak.
We weten allemaal wel dat er meer is tussen de aanbieder en de ontvanger.

Misschien moet ik de naam van de apotheek op mijn voorhoofd laten tatoeĆ«ren. Streepjes code erbij....

Maar goed ik had dus vandaag niet echt de puf om veel te doen. Ik heb wel weer wat thuiswerk gedaan voor het open jeugd toernooi  aankomende maart en voor de rest eigenlijk alleen muziek geluisterd.
Nu zit Mahler 8 in de cd speler. Het einde is zo ontzettend 'hemels'. Mooiere muziek er eigenlijk niet gemaakt, zucht..... Misschien is dit wel het beste 'medicijn' voor alles.




.....en toen rolde de tranen over mijn wangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten