16 januari 2011

Back in Time

In mijn laatste verhaal had ik het over het beste medicijn en toen gaf ik een voorbeeld van wat ik mooi vind. Vele van jullie kennen mijn smaak nu al wel een beetje en toch ook weer niet denk ik. Er is zoveel goede muziek en ik vind ook zoveel mooi. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit aan één artiest/componist  zou vastklampen. Natuurlijk heb ik mijn voorkeuren, maar ik probeer dus niet te narrow minded te zijn. Ik wil zoveel mogelijk horen om te weten te komen of ik iets mooi vind.
Zo vaak wordt er een stempel op muziek geplaatst  zonder dat iemand een artiest of componist echt kent. Kan je na één nummer of je iets mooi vind, of iemand muzikaal is?

Nou ja oke, ik ben ook absoluut geen fan van het levenslied of de Gebroeders Ko. Of een feestje hartstikke leuk, maar muzikaal doet het mij geen één moer. Ik bedoel als ik nu mijn pen pak schrijf ik binnen 10 minuten een tekst voor Grad Damen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik het niet 'knap' vind. Ik bedoel als je zo je geld kan verdienen, why not, maar met muziek heeft het naar mijn mening weinig van doen.
Voor de rest laat ik eigelijk alles open, behalve dan misschien de echte extreme:  Heavy Metal en Hardcore(Trance). Mijn oren willen ook nog wel enige melodie opvangen.

Daartussen ligt dus een breed spectrum aan muziek die ik wel kan waarderen. Zo kan ik gerust na een prachtige klassiek stuk een goede ouwe R&B kraker opzetten. Ik probeer overal wat uit te halen naar mijn gading.

Deze week ben ik in de oude blues gedoken. De jaren 40 t/m 60. Een geweldige muzikale periode die ook veel prachtige Doo-wop en Rock en Roll kent. Mensen met vierkante gitaren, rouwe stemmen, etc.
Soms zou ik best wel eens in die periode geboren willen zijn, maar dan wel zonder CF en de muzikale gave van een Buddy Guy, of Ray Charles. Wie heeft er een tijdmachine en kan mijn gezond maken?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten