24 december 2010

Sing When You're Winning

Heeft iemand wel eens een amandelstaaf in één keer opgegeten? Wat een zoete hap zeg.  Ik baalde er echt van dat die koek mij dwong om mijn tanden er meerdere malen in te zetten.
Kerst inkopen zijn funest, vooral voor je portemonnee. Alles wat ik anders in de schappen laat liggen, ligt nu bij mij thuis in de de koelkast of de voorraad 'schuur'. Nootjes, wijn, amandelstaven, chocolade, ragout blikjes, noem het maar op. Nu moet ik bekennen dat ik bepaalde dingen vaker in huis heb, maar alles gelijktijdig.....Ik denk dat ik dan al lang in overleg had moeten treden met de verhuurder over een betalingsregeling.


Maar goed ik hoop dit wel wat meer over te houden als vorig jaar. Ik denk zelfs dat ik 2011 met een plus(je) kan beginnen. Toch leuk voor een keer. Natuurlijk komt daar nog de jackpot van de staatsloterij bij, maar dat mag nog niemand weten. Wat te doen met je poen. Overigens heb ik begrepen dat vrienden hem van mij ook gaan winnen en de familie daarvan ook weer, etc. Wordt een jackpotje dan!


Als we de jackpot nu gewoon is aan Serious Request geven, zijn we gelijk van alle jaloezie af en laten we zien dat we het hier goed genoeg hebben! Overigens verwacht ik dat als ik .... miljoen win, ook iets anders zou zeggen en denken, al zou ik zeker een fors bedrag doneren. Wat moet ik met zo'n smak geld. Ik bedoel met een kwart kan je ook heel redelijk leven, toch? Ik bedoel dan hoef je zeker niet elke week meer naar de Lidl, behalve dan voor het toiletpapier natuurlijk.
Over de Lidl gesproken. Wie gaat er nu juist voor die supermarkt met een 'dakloze' krant staan????? Het gemiddelde publiek aldaar komt juist naar deze winkel omdat men vaak minder te besteden heeft. Sommige mensen snappen er inderdaad niks van.


Overigens volg ik het ook niet altijd hoor. Zo 'mag' ik niet meer na 23:00 gitaar spelen. Een paar dagen geleden stond ineens mijn onderbuurvrouw voor de deur, of ik a.u.b wilde ophouden met spelen. Ik dacht eerst nog waarmee, maar toen ik de deur al iets te wijd had open gezwiept, moet zij de gitaar hebben zien staan. Dan nog volhouden dat je alleen maar aan een mondharmonica likt is niet zo slim.
Ik was wel vereerd met haar opmerking dat zij af en toe ook wel genoten van de klanken. Ik denk dat mijn onder onder buurman ook wel een gitaar zal hebben en lid is van Rosenberg Trio. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn spel al 'lijd' tot extase. Maar goed ik zal haar wel moet geloven. Ze is van Marokkaans afkomst en ik wil geen ruzie met haar vriend.
Nee, grapje. Het zijn aardige mensen en ze hebben wel een punt. Ik speel nu overdag gewoon een paar uur extra. Ik bedoel 's middags kost het me gewoon meer moeite om iets te leren en dan hoor ik hun muziek er steeds tussendoor. Ob la di ob la da Life Goes On.......


Vanavond Always Love van Nada Surf gespeeld. Goed te doen. Capo op de 3. Refrein is alleen F, C, G, Hoe simpel kan je ze krijgen. Overigens heb ik daarmee nog niks over couplet gezegd met de extra AM en EM. Thats Entertainment van The Jam (cover op mijn Hyves) is ook zeer goed te doen G, EM, AM, F.


En de reserve letter is.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten