05 augustus 2010

Good music!

Wil je een prachtige cd hebben, koop of download dan eens het album Rook van Shearwater. Ik heb hem vandaag weer eens beluisterd en nog steeds schieten woorden te kort Het plaatje is gemaakt in 2008.

Als ik een top 5 mocht maken van de afgelopen jaren dan stond hij er zeker in.
Shearwater heeft echt een unieke eigen sound, die alleen heel af en toe een beetje aan Radiohead en Andrew Bird doet denken.
Een groot verschil echter is dat de leadzinger Jonathan Meiburg een iets betere stem heeft dan Tom en Andrew. Het album kreeg een gemiddelde rating van 85%



Een andere plaat uit mijn top 5 zou zeker Fear of a Blank Planet zijn van Porcupine Tree. Nog zo'n juweeltje uit de hedendaagse Rock scene. Beide cd's verschillen enorm in stijl, maar hebben één ding abosluut gemeen, puur vakmanschap.

Porcupine Tree kan ik misschien nog wel moeilijker plaatsen binnen de huidige rockmuziek. Het is gemaakt in 2007. Waar moet je ze plaatsen? Soms is het bijna symphonisch, dan weer bijna een gothic en dan opeens hoor je Radiohead.
Luister zelf maar en geniet vooral van deze dijk van een plaat met 1 nummer van ruim een kwartier. Het album kreeg een gemiddelde rating van 82% en won de prestigieuze Engelse Classic Rock Award



Dus wil je relaxen pak dan Rook. Heb je zin om uit je dak te gaan zet dan eens Fear of a Blank Planet op.

Binnenkort zal ik nog wat andere favorite cd's belichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten