04 augustus 2010

Schooltijd

Mijn kleine ogen knipperen
kinderstemmen stijgen op
Het carillion slaat één keer
Er druipt water op het glas

Achter start een witte auto
Een hond trekt stevig door
In de verte zwaait een man
Een fietser wordt drijf nat
Mijn buurman sluit het hek
De druppels worden groter
Bomen verliezen hun blad
Een kind stamt in een plas

Binnen is alles lekker vredig
moeder en kind slapen nog
het melkglas weerspiegelt
Bij de buren klinkt het toilet
Ik ruik het koken beneden
Mijn stopels kriebelen wat
Op de grond liggen kleren
In de gang mijn tennistas
Op een plank staat een foto
Een hond waakt in de hoek.
Mijn beer kijkt naar buiten
Een jonge vogel wast zich

Opnieuw sluit ik mijn ogen,
even zijn we weer samen
Dan pas gaat het alarm af
Ik wrijf wat door mijn haar

De lucht is nu kraakhelder,
geen wolkje aan de hemel
The Tree of Life schittert
Ik glij uit over een regenjas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten