06 augustus 2010

Good Music! 2

Een album dat ook absoluut niet mag ontbreken in mijn toplijstje is Illinoise van Sufjan Stevens. Door kopers op amazon.com uitgeroepen tot album van 2005. Een "indie" rock juweeltje. Ik plaats het woord tussen haakje omdat ik het eigelijk meer wil typeren als een Folk Rock album, maar dat kan ook met de instrumentaties te maken hebben.
Maar goed waar maken we ons druk over, het is een gewoon een top cd! Een album waar je vooral enorm vrolijk van wordt. Het album kreeg een gemiddelde rating van 90%.


Het volgende album dat ik wil toevoegen is Lucky van Nada Surf, het naar mijn beste album dat de groep tot nu toe heeft afgleverd. Maar de verschillen zijn klein. De band acteert al jaren op een constant hoog niveau. Het is wel een groep van je van houdt of niet. De muziek is niet altijd makkelijk, maar als je volhoud ontdek je pas echt de kwaliteit van veel nummers. Het album kreeg vrijwel alleen maar lovende kritieken en het nummer See These Bones werd gezien als één van de beste nummers van dat jaar.



Ik ga er een top 10 van maken. Ik heb er nog een paar die zeker niet mogen ontbreken.
Meer muziek volgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten