02 augustus 2010

The Final Countdown

Nu we toch in muzikale sferen verkeren wil ik nog wel even ingaan wat ik vanmiddag op mijn hyves pagina schreef. Onze top 40 wordt echt overspoeld met samples, covers, of andere met magix music maker in elkaar geflanste melodieen. Niet dat ik daarmee zeg dat alles wat op deze manier gemaakt is slecht is, maar ik reken daar toch minimaal wel 90% toe.
Zijn wij als maatschappij echt zo afgestompt dat we niet meer naar iets kunnen luisteren wat tenminste nog op muziek lijkt en meer dan 2 akkoorden bevat? Het is echt te dramatisch voor woorden. Hierbij heb ik het overigens niet over artiesten als bv. Lady Gaga, Pink of Guus Meeuwis, die vind ik daar nog ver boven staan. Deze nemen tenminste nog de moeite om er iets van te maken.
Het gaat mij vooral over de vrachtenwagenladingen vol met zogenaamde R&B en EMO artiesten die alleen nog maar kunnen denken en schrijven aan/over vrouwen met dikke tieten en een grote kont. Over alle liefdes die ze hebben gehad en het respect dat ze daarmee afdwingen bij anderen. Mijn god. Ik kan echt niet begrijpen dat vrouwen zich zo als vleeswaar laten behandelen. Artiesten uit de oude Hip-Hop en Rock scene draaien zich om in hun graf.
Hun ooit zo mooie genre is volledig en dan ook volledig naar de klote holpen door zulk soort idioten, die nog niet eens hun eigen nummer kunnen schrijven, laat staan hun eigen tracknaam. Waarom heeft 50cent negen kogels overleefd? Dan kan je toch niet schieten!
Hebben we de nieuwste clip van Nickelback al gezien? Ik bedoel...... dit meen je toch niet. De hele playboy mansion is uitgenodigd. Als dit niet wil verkopen! We hebben altijd al redelijk gelijk tred gelopen met de Amerikaanse hitlijsten, maar dit overtreft alles. Ik schaam mij echt voor onze hersendode muziek maatschappij.
Overigens zal niet iedereen het met mij eens zijn. Herman zit nu waarschijnlijk  in zijn Bentley de winst te tellen, met op de achtergrond "I did it my way"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten