24 juni 2010

De Hollandse geest

Wat is onderhandelen toch leuk. Vroeger vond ik het maar raar, maar nu is het voor mij sport nummer 2 geworden. Ik zoek nog een paar nieuwe Head Radical Mp's en op marktplaats duiken zij regelmatig op, zo ook deze week.

Verkoper 1 bied 2 stuks grip 3 aan voor 190. Bjorn mailen of ze ook in grip 2 verkrijgbaar zijn en of er wat aan de prijs gedaan kan worden. 2 x grip 2 is verkrijgbaar voor 180. Ik zeg Bjorn dat is veel te duur. Dus ik weer contact gezocht. Ik zeg bij een echt scherpe prijs, betaal ik ze meteen. Deze slaghouten gaan uit de collectie voor de Youteks, dus straks kraait er geen haan meer naar dit type.
Even een dag niks en dan mailt de ze dat hij niet van zinnen is om te zakken. 180 was een scherpe prijs volgens haar en dat klopt ook, maar ik wil ze gewoon voor minder.
Nieuw origineel kosten ze destijds 210 en op dit moment ligt de prijs gemmiddeld zo tussen de 100 em 150 euro. Uiteindelijk heb ik haar gemaild dat ik het laat gaan, maar dat de ze mij weet te vinden en ik ondertussen in onderhandeling ben over een lagere prijs bij een ander persoon.

Verkoper 2 bied er namelijk 1 aan voor 80. Ik eerst 60 geboden. 2 dagen niks en toen ben ik gaan mailen met de opmerking dat ik nog wel wilde stijgen. Natuurlijk is 60 een idiote prijs, maar je moet ergens beginnen. 75 was de bodem. Ik zeg 80 inclusief verzending. Bingo!!!
Ik dacht die gaat nooit meer wat van de prijs af doen, maar zo zie je er is altijd ruimte.
Ik had al een Micogel voor 120 (3 maanden geleden), dus voor 200 heb ik er nu 2. Even mailen naar de de andere verkoper.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten