04 december 2010

Coldrewind

Inmiddels is het al weer kwart over één. Naast mij op de bank ligt mijn gitaar. Daar heb ik net de Scientist van Coldplay op geoefend. Een prachtig nummer, misschien we het mooiste nummer deze Engelse rock formatie.
Vanavond aan tafel bij Havenzicht had ik een leuke discussie over deze groep. Iedereen lijkt tegenwoordig Coldplay geniaal te vinden ??????????????????  Ben ik de enigste die een andere mening is toegedaan? Ik vind dat de er een aantal prachtige nummer van de hand van Chris Martin komen, maar om nu te zeggen dat er vrijwel geen betere bands zijn op dit moment. I don't know. Ik wil me niet wagen aan die bewering. Overigens deed mijn tafelgenoot dat ook niet.

Ik moet gewoon eerlijk zeggen dat ik mij zelfs op een gegeven moment begin te vervelen. Het zijn toch vrijwel altijd de zelfde soort 'stampende' herhalende piano deuntjes. Nooit is daar de vlammende solo. Wanneer springt Chris een keer echt uit de ban. Waar is het rock geluid van  de jonge 'Radiohead' uit de eind jaren '90. Het zoetheid's gehalte van veel nummers doen niet onder voor het geluid van  'als sterren aan de hemel staan' Ik verlang naar meer dan alleen popdeuntjes! Maar goed iedereen zijn smaak en ik zal ook zeker niet ontkennen dat Coldplay vele mensen heeft weten te bekoren. Het is één van populairste bands van dit moment en dat zullen ze ook nog wel even blijven, al zou ik het niet erg vinden als er weer eens wat nieuwe concurrentie opstaat. Ik wacht me smart op de nieuwe Radiohead!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten