28 mei 2010

Ik Ben bedroefd, shalalie

Zo Vader Abraham kan zich weer lekker gaan concentreren op waar die die goed in is...............?
Waarom dacht half Nederland dat dit nummer ook maar enige kans zou maken bij het songfestival? Zijn we echt zo naief volkje aan het worden?

"Of was het daar toen in Parijs
Achter een coupe vers mokkaijs?"

"Het kan ook zijn dat ik hoog in de lucht in een vliegtuig naar Oslo zat
Of klonk het uit een café in zo’n straatje – ik was ooit in Trinidad"

????????????????????????????????????????????????????

Is dit echt het Jip en Janneke taalgebruik waar we naar toe willen? Het spijt me, maar ik vind dit echt schrijnend. Ik bedoel dat je dit lekker draait in een café of meezingt bij Brabant Party, helemaal top (ik doe mee), maar als reclame voor Nederland?

Laat nu eens iemand als bv. John Eubank (Marco Borsato) een echt goed nederlandstalig nummer schrijven. Daarnaast moeten we ons misschien eens gaan verplaatsen in wat bij al die andere landen leeft. Ik weet wel dat je daarmee misschien een deel van je eigen identiteit overboord gooit, maar nu bereiken we helemaal niks. Niet meer mee doen dan. Geldverspilling!

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de preformance, daar gaat toch niks van uit. Als je dan zo'n nummer doet, laat het dan swingen en probeer in ieder geval net te doen of je benen en armen hebt. Koos zou het in zijn rolstoel nog flitsender hebben gedaan. Kijk eens naar landen als Azerbaijan, Armenia of Turkije. Voorbeelden te over!

Wat ik overigens buiten dit alles nog erger vond, was dat Israel door mocht. Wat zong die jonge waardeloos slecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten